dansat sista valsen

jag ska vara ärlig
i mina ögon är du härlig
en tjej som får mig att le
vill inte se dig som någon trofe
du ska behandlas med respekt
ingen trofe utan ett konstobjekt
vill ha dig utan minsta tvekan
kommer bli svårt, en jobbig väg
vad gör man inte för att få känna glädjerus
som om de skulle pirra i magen om man hoppade ifrån ett våningshus
men orkar snart inte söka längre, börjar bli less
känns som batterierna slutat fungera i min GPS
hittar ingen tjej
finns ingen för mig
varför sitta och skriva en dikt
när du inte vet vem du är
detta känns mer som en bikt på sikt
ligger nu med gråten i halsen
känns helt tomt
jag har dansat sista valsen

Kommentarer
Postat av: sid

sluta aldrig skriva.

älskart <3

2010-03-18 @ 01:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0