modell för en dag ;) med the studio

nu har jag precis käkat påskmat, sjukt efterlängtat det var ;) snart blir det film först ut blir nya wallander "vålnaden" sedan blir det "den amerikanskta oskulden" men först måste jag berätta om min och tobbelitos dag i västerås där vi var på the studio och fick vara modeller för en dag..

jag ska nu minutilöst förklara vad som hände (tiden är ungefärlig)

11:10 - jag lämnar tågstationen i västerås

11:33 - jag kliver av tåget i Västerås och går mot stora punkt entrén

11:45 - jag träffar min kära partner tobbelito*

12:05 - tobbelito blir typ anklagad på pressbyrån för att ha snattat

12:15 - vi kliver in i hissen som ska ta oss upp till våning 19 i skyskrapan mednamnet" skrapan"

12:17 - vi "checkar" in oss och får fylla i en massa formulär

12:43 - två snygga brudar kommer och hämtar oss för vi ska nämligen bli sminkade

12:57 - tobbelito kommenterar min sminkning med följande ord " du ser ut som madonna" hahahahhaha och bägge två utbryter i skratt

12:58 - vi sitter i väntrummet minst 20 minuter

13:18 - tobbelito och Emil kan följa med här

det här här det stora äventyret börjar, vi blir introducerade hur vi ska stå och vad vi ska göra den närmsta timmen.

13:30 - har precis avslutat första fotograferingen, dax för andra uppsättningen av kläder att ta på mig, medans jag byter om så får tobbelito ta sina första bilder

13:35 dax för andra fotograferingen, och då har jag på mig tröjan som min kära vän Sannaklara köpte åt mig när hon var i USA och tjejen som fotograferade tappade andan oc hsa " guuud, (tog sig för munnen) vilken underbart fin tröja" jag bara lite skrytsamt ja jag vet, den är köpt i USA haha, fotograferingen går bra och jag går ut för att byta till min tredje uppsättning kläder, och samma här så får tobbelito ta kort för andra gågnen medans jag byter om

13:50 - nu ska ja fotografera mig för tredje gången och jag är ritkigt taggad. glider in "gör mitt jobb" och överlämnar studion till tobbelito..mannen glider in och frågar väldigt blygsamt.. "får man använda keps?" blir helt knäpptyst, "KEPS" hörs det av fotografen " klart du får bära keps utbrister hon :)

14:15 vi sitter ute i väntrummet och väntar på att de ska kalla in oss för att kolla på bilderna

14:25 emil och tobbe kan följa med här

14:26 jag säger till tjejen, (halvliggandes i soffan) "kan inte du komma hit med bilderna istället vi orkar inte gå haha" sedan går vi till tjejens kontor och får sätta oss ner i soffan som står på hennes ovanligt stiliga kontor (måste varit en kille som inrett det :P haha

12:29 hon börjar visa mina bilder och sedan priserna för produkterna och en bild kostade 375:- och då kände jag att faaan, jag måste dissa mina fina bilder... :(  hon fortsätter och frågar.. hur många bilder hade du tänkt dig.?
- "jag vill inte ha någon bild, du kan radera dom"

okej :O ?:O:O:!!"#¤#"¤"@   (märks att hon är riktigt besviken)

jaha, och hur vill du ha det då tobbe?

"nej jag vill heller inte ha någon bild"

tobbelito och jag kan hålla oss för skratt, glider ut därifrån och ute vid receptionen möter vi vår fotograf som tog korten på oss, med ett leende på läpparna frågar hon, jaha? hittade ni ngn bild som passade?
jag svarar kort och snabbt " nej de gjorde vi ju inte" och inne i kapprummet så bryter vi ihop av skratt och tänker faaan vad great, vår plan gick i lås, vi blev sminkade, schysst stajlade,och fotograferade och vi behövde inte betala något :) haha går därifrån och känner blickarna i nacken att de där killarna vill vi inte ha ngt med mer att göra :O

eeeeeeehh FATTAR INTE!!!!

nu blir det film för mig.. så ha det great ;)

"see yaah lejter" - Salapojken


Kommentarer
Postat av: sannaklara

hahahahaha fan vad pinsamma ni är :D men ni ägde dom nog ganska rejält ;p

2010-04-03 @ 19:26:07
URL: http://sannaklara.webblogg.se/
Postat av: JenPen

Har oxå varit på sånt där. De vill bara tjäna pengar på en. Men jag blev ju snyggare än någonsin så jag fick ju lov att tjacka ett par bilder ändå. Bara för att visa att jag faktiskt kan va snygg.

Häppåre!

2010-04-04 @ 12:06:13
URL: http://metrobloggen.se/jenwiththepen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0